סיגל שילוני - קבוצת שטראוס

סיגל שילוני משמשת כמנכ"ל חטיבת תענוג והנאה קבוצת שטראוס עומדת בחטיבה כ-6 שנים.

תפקידים קודמים בחברה ובמקומות-עבודה קודמים: במשך שמונה שנים עבדה סיגל בחברת תמ"י של יוניליוור במהלכן השיקה בארץ את המותג קנור ולאחר מכן ניהלה את תחום דגני הבוקר של החברה. לפני כ שש שנים בערך החלה את עבודתה בקבוצת שטראוס כמנהלת שיווק מותג דנונה ולאחר מכן מנהלת שיווק מחלבות שטראוס. לפני כשנתיים ומאז מכהנת שילוני כמנכ"ל חטיבת תענוג והנאה בקבוצת שטראוס.


רקע והשכלה מקצועיים רלבנטיים: תואר ראשון בכלכלה, תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק בי"ל באוניברסיטת בוסטון בארה"ב.

במהלך השנה וחצי האחרונות עבר מותג עלית מקבוצת שטראוס מהפך חסר תקדים ופריצת דרך כשסיגל שילוני מובילה ו"מנצחת" את המהלך כולו.

מדובר על אסטרטגיה חדשנית אותה הובילה שילוני למותג עלית בניהול תקשורת ודיאלוג ישיר עם הצרכנים. מהלך שהחל מעל דפי הפייסבוק באמצעות דמויות ה"עליתים", הצלחה חסרת תקדים למוצר המהפכני לילדים, האצבעות, קמפיין שקרא לצרכנים להחליט על שמו של מוצר "וופלים או בפלות" ולראשונה פרסומת שנכתבה בוימה ושוחקה ע"י צרכנים אמיתיים.

הפרסומת למותג "פרה" תחת הסיסמא המיתולוגית - "תמיד איתך שוקולד פרה". גם כאן מדובר במהלך נועז בו יצא צוות הפקה לצילומים של פרסומת ללא תסריט, תוך אמונה שהמפגש האוטנטי של המטיילים עם שוקולד פרה הוא מעבר לכל תסריט יהיה מושלם ככל האפשר. הכל מתוך אמונתה של שילוני כי היום בעידן הטכנולוגי, יותר מתמיד נכון לקיים עם הצרכנים דיאלוג דו כיווני בשונה מהשיטה המסורתית של מסרים חד-כיווניים.


מאז מונתה סיגל שילוני, כשהיא ניצבת מול תחרות מתגברת מחו"ל ומבית, היא בחרה בצעדים ומהלכים נועזים וחדשניים, אשר הביאו וזאת למרות התחרות הגוברת לגידול של 11% במכירות שוקולד עלית ( סטורנקסט ינו'- אוק' 2010) ועם צפי של עליית מכירות השוקולד של עלית ב-5% נוספים.


פעילות פרסומית שליוותה את הפעילות השיווקית :

מהלכי חטיבת תענוג והנאה של שילוני לוו גם הם בפרסום חדיש ומהפכני תוך שימוש בפרזנטורים, ה"עליתים", שהן דמויות אנימציה החיות בעולם הפייסבוק והשיא בקמפיין שוקולד פרה, שהוא קמפיין הראליטי הראשון. כולו סרט תעודי, המתעד מטיילים אמיתיים ותגובות אוטנטיות ללא שחקנים וללא תסריט. פעילות פרסומית ענפה ואגרסיבית, שכלל שימוש נרחב במדיה החברתית, אינטרנט ופייסבוק, שילוט חוצות ענק, ופרסום טלויזיה כולל ברייק הזהב בתוכנית האח הגדול ערוץ 2 באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.


מאפיינים של חדשנות שיווקית: חשוב להדגיש כי מעולם לא נראה מהלך חדשני כזה בארץ, בשיווק שמשלב את המדיה החברתית ומנהל דיאלוג עם הצרכן עם תוצאות מדהימות כאלה ובפרק זמן קצר כל כך ועם תהודה ריחבה כל כך והצלחה חסרת תקדים כזו.