יעוץ שיווקי

יעוץ שיווקי

יעוץ שיווקי עסקי מתחיל בבחינת קהל המטרה ומטרות הארגון. כמו כן בחינת הסביבה העסקית וכוחות השוק. ייעוץ שיווקי בא לתת מבט שכלתני מהצד על ההתנהלות היום יומית של העסק ולהציע פתרונות שיווקיים אשר ישיגו את מטרות הארגון בזמן הקצר-מיידי ובטווח הארוך.

הצרכן הישראלי הוא צרכן מתקדם טכנולוגית ומיוחד. ככזה הוא מחפש ומשווה מחירים והצעות שונות יותר מבעבר ולבסוף הוא בוחר בעלות המשתלמת ביותר בעיניו. לעלות מבחנתו יש מספר פנים או ערכים כגון כסף, תפישת הכלל, הגשמה עצמית והעלות האלטרנטיבית.

ייעוץ שיווקי

המשימה הגדולה של עסקים בימנו היא לספק לצרכן את הצעת הערך הנתפס הטובה ביותר מבחינתו ולכן יש לחלק את הצרכנים לקבוצות שווים מפולחות ככל שניתן ולהציג את מרכולתו כך שתתאים לקונה. הסכנה הגדולה היא בשחיקת המותג. יש לנסות ולשלב בין שתי מרכיבים אלו שכן על פי ניסיון על פי רוב אסטרטגיה של מחיר בלבד לא יכולה להחזיק מותג לאורך זמן.

בעבר חברות אשר הסתמכו על ייעוץ שיווקי אשר דגם באסטרטגיית קידום מכירות באמצעות מבצעים יצרה קיבוע מחירים בקרב הלקוחות ואז החברות הגיעו למצב שבו לא ניתן היה להחזיר את הגלגל לאחור כלומר למחיר היעד המקורי מה שיצר שחיקת רווחים מהמותג או השרות.

ייעוץ שיווקי בעידן של היום מצריך הסתכלות לצרכן בעיניים בו הצרכן רואה את המחיר המשתלם כתנאי סף אך לא מוכן לקבל החלטה על סמך זה בלבד ולהתפשר על איכות ושירות. לכן הפתרון השיווקי הנכון הוא לשלב בין השניים: תמורה משתלמת לצרכן ללא פגיעה באיכות המוצר.

יעוץ שיווקי לחברות