מהלכי שיווק של טמבור

מהלכי שיווק של טמבור

75 שנים של התחדשות בלתי פוסקת בעיצומם של ימים אלו, מסכמת טמבור 75 שנות פעילות מוצלחת כמותג הצבע מספר אחד בישראל, באמצעות קמפיין מיוחד החותם עשרות שנים של פעילות ויצירה שהגיעה לשיא בשנים האחרונות, כפי שמפורט להלן.

הפעילות האחרונה מציגה מהלך נוסטלגי ייחודי המציין 75 שנות צבע ישראלי – באמצעות סרט פרסומת מרגש המלווה את התבגרותו של ילד צעיר לאורך תחנות מרכזיות בחייו, תוך הצגה של 'פחית הצבע של טמבור' המלווה אותו לאורך שנים, כביטוי לנוכחות של טמבור בהוויה הישראלית.במהלך חגיגות ה- 75 לטמבור הושקעו עד כה כ- 4 מליון ₪.


מהלכים תקשורתיים מובילים – לאורך שנים:

המהלך האחרון הינו סיכום ביניים פורה ומיוחד, המסכם את מהלך המיתוג מחדש של טמבור – "תראו מה שצבע יכול לעשות" שהושק לפני כשנתיים וחצי, על מנת לתת מענה לשחיקה המתמשכת בעוצמת המותג.

תהליך רענון המותג כלל החזרה למרכז הבמה של רעיון המותג המיתולוגי (תראו מה שצבע יכול לעשות), רענון הלוגו והפיכתו לנושא הדגל המרכזי בשפת המותג החדשה (צבעונית, דינמית, ססגונית) וכמובן - חידוש הנראות של טמבור בכל רחבי הארץ על גבי שלטי הטבוריות. כחלק מהתחדשות המותג, נעשו מגוון פעילויות מגוונות בשנתיים האחרונות, שהפכו את טמבור למותג חזק, חדשני ויצירתי מאי פעם:

תראו מה שצבע יכול לעשות... לאילת: מדרכות רחוב המלונות באילת צבועים במגוון צבעי טמבור במקום בכחול לבן. והוענקה חנייה חינם למשך חודש שלם באילת!

מיצג טבע ואופנה בעזריאלי: מבקרים בקניוני עזריאלי נחשפו לשת"פ ראשון בין חברות הקבוצה בפעילות קד"ם ייחודית, בה הוצגו מייצגי אופנה וצבע מיוחדים בקניונים

פעילות בבית "האח הגדול": צופי האח הגדול נחשפו למגוון הצבעים הססגוני של טמבור ששולבו בעיצוב הבית, ומשתתפי תוכנית הראליטי אף נדרשו לעבודה בצבע כחלק מהמשימות התכנית

"בית טמבור": מרכז העיצוב בצבע הגדול בישראל נפתח מול קניון איילון בר"ג.מאז פתיחתו לפני כשנתיים עברו במרכז מעל ל – 70 אלף לקוחות, שנהנו משירות ייעוץ חינמי לעיצוב הבית בצבע, מסדנאות והדרכות וממגוון ענק של יישומים בצבע.

נתונים כלליים

הצלחת טמבור מתבטאת בשורה התחתונה – ומציגה הצלחה בכל פרמטר

מכירות טמבור בשנת 2010 הסתכמו ב – 684 מליון ₪, גידול של 19.5%

תחום הצבע גדל ב – 12%, תחום הגבס ומוצרי הבנייה גדל ב – 153%

הרווח התפעולי צמח ב – 16.3%, הרווח הנקי עלה ב – 22.3%.

על פי סקרי תפיסות ועמדות לקוחות ההעדפה למותג טמבור עלתה ל – 56%, המודעות למותג מגיעה ל – 95%

המותג טמבור נבחר זו השנה השמינית כמותג הצבע היחיד ואחד המותגים הישראלים הבולטים בין 100 המותגים המובילים את הדרוג השנתי של עיתון גלובס וכאחד ממותגי ה – SUPERBRANDS של ישראל.


בנוסף, פרצה טמבור בשנת לשווקים חדשים - עם הקמת מפעל לוחות הגבס החדש. מציגה טמבור אחיזה משמעותית גם בשוק זה, תוך הגברה משמעותית של התחרותיות בענף, ירידת מחירים לתועלת הצרכן ושיפור משמעותי בשירות.


מאפיינים של חדשנות שיווקית:

כיצד שינה המהלך את מאזן הכוחות בקטגוריה

המהלך הנוסטלגי '75 שנה לטמבור' מציב את טמבור במקום אחר לגמרי, ומדגיש עד כמה היא חלק מהתרבות שלנו: לפתע, הופכת טמבור להרבה יותר מחברת צבע. היא הופכת לחברה המזוהה באופן מוחלט עם השוק, וכשם גנרי לקטגוריה כבר יותר מ – 75 שנים, היא חלק בלתי נפרד מהתרבות שלנו.


התייחסות להיפוך מגמה שנגרם כתוצאה מהמהלך:

ממותג צבע רגיל, הפך המותג טמבור למותג דינמי, חדשני, צבעוני, מנהיג ומאוד ישראלי - המזוהה לחלוטין עם התרבות הישראלית ושנמצא בכל רגע בהוויה שלה. ביטוי להצלחת המהלך קיבלנו ביוני 2009 עם הזכייה בפרס הראשון בתחרות ה EFFI היוקרתית בקטגורית מוצרי הצריכה הבלתי מתכלים, ובתוצאות המרשימות של 2010 - המבטאות את עוצמת השינוי

מהלך '75 שנה לטמבור', רק הדגיש עוד יותר את החדשנות השיווקית מאפיינת את המהלכים השיווקיים של המותג לאורך השנים האחרונות: מהלכים אלה הביאו לגידול משמעותי בכניסות לאתר טמבור באינטרנט (מעל ל – 400,000 גולשים ב -2010), לפעילות תוססת ב FACEBOOK

(עם מעל ל – 10,000 אוהדים), לכותרות וליווי תקשורתי (מהלך המדרכות באילת) ולתגובות חמות ומרגשות לסרט ה – 75, שממשיכות לזרום לטמבור.

התייחסות לתוצאות המהלך על פני זמן – לפחות חצי שנה

התוצאות העסקיות אותן מציגה טמבור בסיכומה של 2010 מעידות יותר מכל על הצלחת המהלך לחידוש פניה: לצד הגידול המרשים בזירות הפעילות החדשות, הצליחה טמבור לצמוח ב – 12% בעסקי הליבה בצבע (למול גידול של כ – 4% בלבד ב GDP ). לצד השיפור במדדים העסקיים, מציגה טמבור שיפור מתמיד במדדי העדפה של הצרכן (העדפה, מודעות ובמכלול הפרמטרים התדמיתיים)


פעילות תקשורתית חדשנית ועקבית לאורך זמן שליוותה את הפעילות השיווקית

החדשנות התקשורתית מלווה את המהלכים השיווקיים בטמבור - עוד מראשיתם: החל מהבחירה בהפיכת לוגו טמבור בחזית השינוי והיציאה מצבע אחד לשלל צבעי הקשת, צביעה מחודשת של כל הטבוריות בארץ בשלל צבעי טמבור, צביעת המדרכות באילת, אפליקציית טמבור ועד לשחזור תחנות מרכזיות בחיי הגיבור הסרט '75 שנה לטמבור' – החדשנות היא התשתית לעבודה התקשורתית של טמבור בשנים האחרונות.